Tandpleje

Læs om skolens tandklinik, undervisning i tandpleje og på hvilke klassetrin, forældrene bør følges med eleverne til tandlæge.

Eleverne på Østervangsskolen bliver undersøgt og behandlet på tandklinikken på Nørrevangsskolen, Glentevej 15, 8930 Randers NØ.

Tandklinikken kan kontaktes på telefon 8915 8778 eller mail tandnoer(5)randers.dk.

Tandklinikken på Nørrevangsskolen er åben mandag, onsdag, torsdag og fredag kl. 08.00-1500 og tirsdag kl. 08.00-16.00.

Undervisning i tandpleje

I 6. klasse er der undervisning om syreskader.

Tandplejens samarbejde med forældre

Den kommunale tandplejeordning omfatter børn og unge fra 0 -18 år, og der tilbydes alle former for forebyggende og behandlende tandpleje efter individuelle behov.

Der kommer en SMS, når det er tid hos tandplejen. Derfor er det vigtigt vi har de rigtige telefon numre. Husk at melde afbud, hvis det ikke er muligt at komme til de aftalte tider.

Tandplejen opfordrer til at forældre kommer med deres børn til tandlæge. På den måde kan I som forældre følge med i, hvad der sker med jeres børns tænder. I kan få mere viden om, hvordan 1 støtter jeres barn i at holde tænderne sunde